måndag, april 02, 2012

En samling

hejregina glasNär man går på loppis finns det alltid så mycket billigt glas och porslin. Och särskilt glastallrikar är ju så vackra, även om de ofta är enstaka exemplar kvar av varje sort. För något år sedan bestämde jag mig för att börja samla till en fikaservis av fina, udda tallrikar och skålar i klart glas. I början köpte jag nästan alla som jag fastnade för, men med tiden har jag blivit lite varsammare med vilka jag släpper in i samlingen. Jag undviker noga de som ser ut att vara i klarglas men som får en grumligare färg bredvid de andra. Det här två är mina senaste tillskott.

3 kommentarer:

  1. Udda samlingar är det bästa! Bra mycket finare än perfekta kompletta serviser. Då är man ju helt körd om ett fat spricker - nu kan man kombinera fram ett nytt som passar. Heja återanvändningstrenden!

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än hålla med föregående talare, udda samlingar är bäst! Skulle vara jättekul att se hela din samling!

    Tack för svaret angående karttapeten som var en tavla. Jättefin var den iaf. Hela din blogg är jättefin, du tar underbara bilder.

    SvaraRadera
  3. ljuvligt. kör samma stile. fast med skålar i färgat glas. grönt, blått och turkost. lovely alltså. kommenterade på bloggen men sägert här med. jag använder picframe :) men en del använder diptic. går kanske lika bra.
    har du instagram? kram tillbaka

    SvaraRadera