onsdag, november 27, 2013

från typiskt IKEA till något annat II

hejregina.blogspot.com klockaföresv2006 flyttade jag hemifrån för första gången. Till en folkhögskola mitt ute i smålands skogar. Sedan dess har jag haft den här klockan. Jag har inte använt den på länge men har nu upptäckt att vi behöver en klocka i lägenheten. Så jag bestämde mig för att göra omhejregina.blogspot.com klockaJag plockade isär och la plåten som visarna pekar på i blöt för att få bort pappen med siffrorna på. Sen sprayade jag bakgrunden vit och ramen ljusgrå. Jag råkade ha en extra uppsättning av visare hemma som jag använde, och sparade orginalvisarna till något annat. Allt för att ta bort så mycket IKEA från den som möjligthejregina.blogspot.com klocka2Valen klippte jag ut ur dekorplast och la till några vita detaljer ☼

16 kommentarer:

  1. Men wow vad fint! Du är så pysslig och duktig! Vilken folkhögskola gick du på förresten?

    SvaraRadera
  2. Alltså, den är FANTASTISK!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint!! Vad använde du för sprayfärg till ramen?

    SvaraRadera
  4. Åh så fint!! Vad använde du för sprayfärg till ramen?

    SvaraRadera
  5. Shit vad snyggt och genialt!

    SvaraRadera
  6. Alltså du, du är mig tametusan genial!

    SvaraRadera
  7. du är typ den pysselsmartaste jag vet.

    SvaraRadera
  8. Tjusigt! Din blogg är verkligen inspirerande! Råkade springa på den av en slump och har nu blivit en jag klickar in på dagligen i hopp om att du gjort nya inlägg. :)

    SvaraRadera
  9. Så oerhört pyssligt och fint!

    SvaraRadera
  10. Har fornyet en klokke en gang. Den gikk aldri riktig etterpå, noe med tallskiven kanskje.

    SvaraRadera