måndag, november 18, 2013

från typiskt IKEA till något annat

hejregina.blogspot.com pallNär jag flyttade till min lilla etta i Göteborg behövde jag extra sittplatser som gick att stapla och gömma undan. Sen dess har jag haft dessa ljusblå från IKEA. Billiga, men inte så roliga. Men eftersom jag ändå behöver pallar och små stolar lite överallt nu när vi har det större känns det onödigt att skänka bort dom för att sen leta efter nya. Så jag bestämde mig för att göra omhejregina.blogspot.com pall3Jag började med att såga ut en rund skiva i plywood. Sen skar jag ut en cirkel av skumgummi och spände ett tyg överhejregina.blogspot.com pall2Benen sprejade jag ljusgrå och längst ner satte jag en svart bit tejp för att de inte skulle försvinna in i golvet. Så blev det något annat ★

16 kommentarer:

  1. du är så otroligt duktig, Agnes!

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Gillar speciellt tejpen längst ned, så himla bra idé och så snyggt.

    SvaraRadera
  3. Dunderfint blev det också!!!!

    SvaraRadera
  4. Så fint!! Du är så duktig på att göra något nytt av något gammalt och vanligt!

    SvaraRadera
  5. så himla fint! du får det att se så enkelt ut (tror jag icke det var!) :D

    SvaraRadera
  6. Vore så trevlig om du i något inlägg skulle kunna tipsa om lite bra julklappar. Kanske om bra ideér, roliga hemsidor med bra grejor att beställa osv.

    SvaraRadera
  7. Så är verkligen ett kreativt geni!

    SvaraRadera
  8. Fint! Pallar kan man ju ha en hel massa av, speciellt om de är så fina som dina!

    SvaraRadera
  9. Å, så fint och snajdigt! Du är väldigt duktig och inspirerande. :)

    SvaraRadera
  10. Du är så väldigt duktig! Blir alltid så inspirerad och pysselsugen när jag går in här. Tack och kram!

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Måste få berömma dig för din fantastiska presentation av dig själv. Jag är inne på din blogg för första gången, och det var den som fick mig att fastna. Sen så faller ju såklart allt annat vacker du lagt upp helt mig i smaken.

    Så kul när man hittar nya inspirationskällor!

    SvaraRadera
  12. Du får det att låta så enkelt :) Måste också börja tänka att det går att göra om med små medel.

    SvaraRadera